Sebrali jsme veškerou odvahu a vyzkoušeli demoverzi Resident Evil: Village. Při probuzení v žaláři s mizernou vyhlídkou na život musí být každému zřejmé, proč jde o samostatný příběh. My se s tím ale popereme a skrytým otvorem do vedlejší cely zdrháme ven…
V žaláři je dokonalá tma. Světlo baterky má jasně demonstrovat hru světla a stínů. A vyvolat strach. Mučících nástrojů tady najdete víc než u kata Mydláře a snadno zakopnete o něčí tělo. Ne, fakt si nemyslíme, že v těch pytlích má někdo uskladněné brambory.
Žádné zdržování a přicházejí první adventurní prvky. Z těla vytáhneme zakrvácené kleště, překonáme řetěz a sáhneme si až na dno při sahání do kbelíku plného krve. Protože kde jinde chcete v hororové hře hledat šperhák? Čím blíž se dostáváme k útěku z žaláře, tím víc hra přidává na intenzitě zvuků. Tohle vás naučí nenechávat hlasitě nastavená sluchátka a předvede „revoluční“ funkci 3D zvuku.
Během průchodu sídlem se opět prezentují možnosti hry a konzole. O grafické efekty se stará RE Engine a zvuky se ještě několikrát předvedou v záhadných krocích. Stěžovat si nebudeme. Vyřešíme další drobnou hádanku s chybějícím okem a pomalu se blížíme na konec ukázky. Tady proběhne první seznámení s vaší hostitelkou. Při pohledu do její tváře nám něco říká, že vodu na kávu asi nepostaví.
Ven jsme se podívali pouze jedním oknem a demoverze končí bez jediného výstřelu. Budeme doufat, že akci před vydáním hry zakusíme v druhém demu, které se chystá už i na konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Dříve jsme o sérii Resident Evil psali zde: