Vývojáři nově chystaného mírumilovného MMO Palia odpovídali na svém discordu na zvědavé otázky fanoušků. Přinášíme vám ty nejlepší z nich v druhé části otázek a odpovědí! Tu první najdete zde…
Víte, jaký bude finální herní design v této fázi vývoje, nebo ještě ladíte základní mechaniky?
Odpověď: Základ je tam, víme jakou hru budujeme. Zpětná vazba od komunity nám pomůže stanovit priority funkcí, které všichni chcete vidět.
Až vyjde alfa, budete spíš získávat více informací o pocitu z jednotlivých systémů a podobně, nebo půjde spíše o hledání chyb?
Odpověď: Zaměřte se na zábavu a poskytování zpětné vazby ke hře. Doufejme, že nenajdete ani jednu chybu! Ale ano, budete hlásit věci, jsou tu chyby.
Pracujete na způsobech, jak dát do světa vzrušující věci, které je opravdu těžké najít a datamineři je nenajdou dříve, než hra vyjde? To, co mě v MMO hrách nejvíc baví, je objevování věcí!
Odpověď: Také se nám to líbí a při vývoji si neustále klademe otázku, jak dobře co schovat. Nechceme do hry vložit celou Wiki, ale zároveň nechceme, abyste měli pocit, že musíte mít Wiki otevřenou ve druhém okně, abyste hru mohli vůbec hrát. Průzkum bude více o hledání toho, co se děje ve světě, kde lidé a zvířata mají své vlastní věci na práci.
Takže nebudeme hrdinou zdejšího světa?
Odpověď: V příběhu Palia je co objevovat. Vy rozhodujete o své vlastní úrovni zapojení
Kolik lidí bude vybráno k hraní alfy?
Odpověď: Reakce na alfu byla ohromující. Uděláme maximum, abychom na servery umístili tolik lidí, kolik má smysl pro naše testovací cíle. Omlouvám se, ale zatím nemohu být konkrétnější.
Jak velké budou možnosti přizpůsobení postavy?
Odpověď: Chceme, aby lidé měli pocit, že mohou hrát osobu, kterou chtějí hrát. Investujeme do mnoha tvarů těla, možností oblečení, účesů atd. Vše je zcela kombinovatelné a přizpůsobitelné.
Je Palia na 30 minut denně, nebo dokáže zabavit na mnohem déle?
Odpověď: Žádná výdrž ani energetický systém. Hrajete tolik, kolik chcete.
Bude příběh?
Odpověď: Tolik příběhu…
Jaké rasy budou hratelné?
Odpověď: Lidé.
Může být výroba sýra a vína dovedností?
Odpověď: Na to se mě moje žena neustále ptá. Máte mocného spojence…
Jaké jsou obecné cíle týmů pro herní aktivity, jako je rybaření, lov nebo sběr? Jak velkou budou mít hloubku?
Odpověď: Chceme, aby se lidé dostali do dovednosti a začali se s ní ztotožňovat. Očekáváme, že lidé budou mít 2 až 3 dovednosti, do kterých skutečně investují a budou si tak vytvářet svou vlastní virtuální osobnost.
Může postava ve hře zemřít?
Odpověď: Žádná smrt ani zdraví…
Hlad/žízeň/energie?
Odpověď: Zkusili jsme energetický systém, ale byla to nuda.
Pokud tu není smrt nebo zdraví, jak jde prohrát?
Odpověď: Proč prohrát? Jen se dobře bavte a užívejte si!
Půjde lovit fantasy stvoření? Kromě kanců, jelenů, něco jako drak nebo podobné věci?
Odpověď: Nemáme ani „kance“ nebo „jeleny“.
Říkáte, že se příšery ve dungeonech vůbec neobjeví? Ani super lehký boj?
Odpověď: Zatím to není v plánu…
Bude mít každý Einara, který ho sleduje, nebo je to spíše NPC?
Odpověď: Einarové mají svou vlastní rutinu a zájmy. Budete muset navázat přátelství, abyste se dozvěděli více.
Jak to vypadá s platebním modelem?
Odpověď: Zatím sami netušíme.
Co velikost/instancování mapy? Z traileru mi hra připadá spíš jako co-op než MMO.
Odpověď: Začínáme menší a snažíme se růst. Pro alfa verzi určitě budeme mít instance našich map, které budou podporovat tolik hráčů kolik jen půjde bez nahrávacích obrazovek. Plynulá sociální zkušenost je jedním z našich hlavních cílů týmu.
Mají různá jezera různé druhy ryb?
Odpověď: Ano, dá se říci, že budete muset jít na různá místa, abyste chytili různé ryby.
Stále si nejsem jistý, zda můžeme své domy po jejich umístění nějak upravit?
Odpověď: Budete moci.
Víte jestli bude hra ve službě Steam/Epic nebo samostatně?
Odpověď: Zatím nevíme.
Jaký je váš oblíbený způsob třídění inventáře? Abecedně, podle barvy, vzácnosti…
Odpověď: Myslím, že pro hru, jako je ta naše, je nejlepší kategorické třídění. Toho lze ale často dosáhnout pomocí filtrů.