Recenze: Alfred Hitchcock – Vertigo

Vertigo

Příběh vyprávěný Hitchcockovským stylem je je jízda, která postupně nabírá na rychlosti, vystoupá na vrchol a pak se střemhlav řítí do hlubin lidské mysli. Doufáme, že netrpíte závratěmi…

První, co vás cvrnkne do nosu po spuštění Vertiga, je netradiční vizuální zpracování. Nemyslíme prostředí, to je skutečně krásné, máme na mysli spíš velmi specifický vzhled postav, který nemusí každému sedět. Mimika se občas pokouší o realističnost, bohužel v mnoha momentech těžce naráží na limity hry. Ale, jen tak mezi námi, tuhle hru kvůli grafice hrát určitě nebudete! Alfred Hitchcock – Vertigo vám nabídne hned od začátku strhující příběh obestřený záhadou, pečlivě ukrytou pod vytěsněnými vzpomínkami malého kluka v mužském těle a ještě k tomu s krví na rukách. Abyste se dopátrali pravdy, budete potřebovat pomoc od odborníka na lidskou mysl.

Protože při hlubokých traumatech ani to nemusí být dost, dostává se na řadu herní mechanika hypnózy. Ta je ve hře představena velmi přesvědčivým způsobem a odkryje propletení zdánlivě nedůležitých postav. Ty příběh rozdělují jako puzzle, samotné vám nic moc neřeknou. Složte je dohromady a voila! To vše je zabaleno do role interaktivního filmu u kterého zavaříte mozkové závity. Hra vám navíc dává možnost voleb, které sice nezvrátí celý příběh, rozhodně ale potěší a namotivuje k dalšímu hraní. Jo a nejlepší postava z celé hry má čtyři nohy!

Alfred Hitchcock – Vertigo má pečlivě promyšlený příběh do detailu, od kterého jsme se nemohli odtrhnout. O to smutnější je absence české lokalizace, na druhou stranu, angličtina zde není příliš obtížná. Místy překvapila míra bloudění v hypnóze, kdy nebyl úplně jasný cíl. Sečteno, podtrženo, tohle je hra, kterou by si nadšenci interaktivních filmů neměli nechat ujít.