Nikdy neříkejte nikdy… Loni jsme si říkali, že horší Call of Duty kampaň už snad nikdo zbastlit nedokáže… Mělo nás varovat, že Activision rozdává za odehrání misí kampaně rebootu Modern Warfare dvojky odměny do multiplayeru… Vývojáři se totiž rozhodli experimentovat… A moc se jim to povedlo… No… Nikdy neříkejte nikdy…
RECENZI SI MŮŽETE PUSTIT VE VIDEU!
Příběh je letos v lepším případě silně komorní. Zlý terorista si někde opatřil zlé rakety a chce s nimi napadnout Ameriku… samozřejmě dobrou, je to ostatně Call of Duty… Tomu je třeba zabránit, a tak je třeba rakety najít a vrátit strýčkovi Samovi do jeho arzenálu killstreaků. Jenže na rozdíl od všech předešlých verzí tohohle scénáře to celé tentokrát působí jako byste místo zásilky tomahawků hledali balíček, který vám ztratila Česká pošta.
Zapomeňte na to, že vám někdo dá potřebné informace a vy vyrazíte do epické přestřelky, kde vyletí do vzduchu alespoň dvě neamerické pamětihodnosti a zachráníte krabici bílých koťátek. Tady si musíte hrát na tajné agenty a získat informace o místu pobytu daného zlosyna sami. Abyste ho lapili a obratem propustili, protože právní záležitosti, přestože kvůli němu pár hodin zpátky s AC sto třicítků vystřílíte půlku mexického drogového kartelu. Ne, neděláme si srandu…
Na papíře to přitom celé muselo vypadat skvěle. Dát hráčům alternativu k brodění se po kolena ve vystřílených nábojnicích a trochu ozvláštnit klasickou hratelnost. Akorát se to nepovedlo udělat skutečně zábavně a tak, aby nedošlo k neustálému narušování celkového tempa. Například takové sbírání surovin na vyrábění improvizovaných nástražných zařízení ve stylu The Last of Us… Proč najednou z ničeho nic zloduši nepřibalují k výbušninám i rozbušky, A PROČ sebou nosí jen pár nábojů? To už je zkrátka moc stupidní i na poměry Call of Duty. Když pak dojde na zbraně, jednotlivé střelnice nejsou až na čestné výjimky dobře zpracované. Ani přestřelky si tak zrovna dvakrát neužijete, obzvláště když to většinou vaši spolubojovníci vystřílí za vás… Já bych si chtěl taky picnout chlapi… No tak teda nic…
Jasně, občas to v nové Modern Warfare dvojce pěkně bouchá a vy si připadáte, jako byste skutečně hráli staré dobré CoDko. Nikdy to ale nevydrží dýl, než jednu misi… a někdy ani to ne. Celkovému dojmu pak nepomáhá ani křečovitě zpracované přepínání kamery během cutscén do pohledu třetí osoby a všudypřítomné bugy. Pocit, že hrajete hlavní roli v akčňáku Michaela Baye, se tak definitivně vytrácí. Jestli to takhle v rámci série půjde dál, možná bude lepší, když se Activision na kampaně vybodne úplně. Sobě by ušetřili peníze a fanouškům arkádových stříleček zase zklamání…