Ukázky z S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl vypadají velmi slušně. Ne každý ale touží po tom zahrát si skutečně aktuální projekt. Někteří chtějí prostě alternativu za první hru a právě pro ty vznikl Chernobylite. Na první pohled vypadala tato FPS z černobylské zóny vcelku atraktivně. Realita byla ovšem nakonec jiná, než to v co jsme doufali. Příběh a soubojový systém byl na slušné úrovni. Háček je především v tom, jak je zpracován průchod hrou. Hra vás totiž neskutečně ráda posílá do stále stejných lokací.
Že to není až takový problém? Pokud by se jednalo o rozsáhlé mapy, asi bychom s vámi i souhlasili. Jenže samotné prostory k průzkumu nejsou příliš velké. Ve své podstatě jsou to malé mapky, na které se podíváte možná až nepříjemně často. Většinou se navíc nebude jednat o jednorázové návštěvy. Chernobylite totiž po vzoru akčních her sází na nezdolatelné překážky, takže opakovaným návštěvám se nevyhnete.
Trošku zbytečný nám zároveň přijde tlak na survival prvek. Za pozitivum je naopak možné považovat formát zpracování určitého svědomí, tlačícího vás k tomu, abyste úrovněmi neprocházeli se zakrváceným nožem. Teda jestli se nechcete uchlastat k smrti ve snaze utišit výčitky svědomí. Ty vás budou trápit hned ze dvou důvodů. Jistou tíhou je samotná vražda, kterou ovšem přebíjí tupost našich obětí. Ve finále je vám zkrátka líto zabíjet taková tupá hovádka.
Chernobylite má své kvality. Do vyloženě nadprůměrného díla má však relativně daleko, protože některé jeho prvky jsou zpracovány vyloženě polovičatě, nebo rovnou špatně. Výtvoru The Farm 51 ale nelze upřít snahu. Ve výsledku se tak jedná o sedmičkový kus mající své výrazné klady avšak také zásadní zápory.
Plusy a mínusy:
- silný příběh
- vraždy ovlivňují váš psychický stav
- soubojový systém není zpracován vyloženě zle
- nesmírná tíha stereotypu
- survival prvek mohl být navržen lépe
- úsměvný rozsah map