Recenze: GRID Legends

GRID Legends_

To je on. Arogantní šelma dobře známé stáje Ravenwest. Jeho egu se vyrovná jen objem motoru závodního speciálu. Ani si nepřipouští, že by se nestal šampionem. Jenže tentokrát je cesta k titulu mnohem klikatější. A co je nejdůležitější… my se budeme rvát o každou zatáčku.

Chceme se stát jednou z legend závodní série GRID. Ta i letos přichází s tradiční hratelností, která si tyká s arkádou a okamžitě vás vtáhne do adrenalinových tlačenic. Ikonická kombinace reálných okruhů a městských tratí, dává vyniknout ostrým střetům a chybující umělé inteligenci. Jen škoda, že se rivalský systém Nemesis stal jen ikonkou u jména jezdce. Už žádné agresivní souboje na plechy, žádné bouračky na hranici pravidel. Ještě, že aspoň ta pestrá garáž s modely posledních dekád zůstala…

GRID, to není jen zábavná hratelnost, ale i komplexní kariéra. Ta se našla hned ve dvou režimech. Rádi bychom pochválili příběh, ale bohužel není co chválit. Dokumentární styl je na ježdění nalepený na sílu a co bylo v poslední F1 příjemným zpestřením, je tady jen zbytečná vata. Vedlejší samostatná kariéra je lepší. Klasicky se dělí do několika tříd a zajišťuje, že si vyzkoušíme všechny typy aut. Grind nutný k vylepšení speciálů nesedne každému a ano… svým způsobem uměle natahuje herní dobu. Na druhou stranu… všechny režimy mají kooperaci. Nejen ty multiplayerové.

Největším hříchem je však utlumená destrukce aut, kdy jen čelní náraz v plné rychlosti znamená konec závodu. Ve spojení se zbytečnou Nemesis, horší optimalizací a natahovanou kariérou, jde v podstatě o zbytečné pokračování. Slovy klasika, trochu to ztratilo koule.