Předběžný přístup je cestou pro nejednoho vývojáře nemajícího dost financí na to, aby na vlastní náklady přivedl jím vymyšlené dílo k životu. Většina z nich v této fázi vývoje setrvá klidně i několik let. Případ Solasta: Crown of the Magister je v tomto ohledu dosti výjimečný. Jeho autoři v něm své dílo měli pouze několik měsíců, během nichž toho přeci jen moc stihnout nešlo. Na finální verzi hry je tato skutečnost dost vidět. I když bylo počátečním záměrem dát hráčům RPG ze staré školy, tvůrcům se moc nepodařilo vypořádat s grafikou a animacemi. Ty jsou neskutečně hnusné, takže tu máme hru, která sice má pár zajímavých herních mechanik a kvalitní příběh, avšak není schopná zaujmout pro celkovou zastaralost. Kdyby Solasta: Crown of the Magister vyšla před 15 lety, zřejmě bychom plesali, nyní je však už jen zbytečným reliktem, místo nějž si je lepší zahrát třeba Baldur’s Gate III.
Plusy a mínusy:
- Kvalitní příběh
- Tvorba postav má něco do sebe
- Vymakaná bojiště
- Celková zastaralost
- Nedoladěné animace
- Grafika z minulé dekády