Byl to lov odměny jako každý jiný. Nejdřív promočený plakát u šerifa, pak cesta do zapadákova první třídy, spuštění do studny, jeskyně plná medvědů a pak konečně… monstrum? Dobře, letos má ohnivá voda pořádný jiskry… Cože, další potvory? No tak to by se z toho jeden…
RECENZI SI MŮŽETE PUSTIT NÍŽE VE VIDEU!
Jsou západy divoké a pak divné. A to pořádně. Zapomeňte na Billyho Kida, sedm statečných a Old Shatterhanda. Po téhle prérii se kromě slaměných koulí, supů a odpadlíků pohybují i věci mezi nebem a zemí, kterým magie čiší z očí a smrt táhne z huby. Tak si pěkně vybavte westernovou kápézetku pradávnými amulety, čarovnými kartami, kily železa a… pokud se vám tam někam vejdou, přibalte i pár ostrých hochů jako parťáky. Budou se hodit!
Isometrický pohled krásně prodává éru koltů zavěšených proklatě nízko, kterou oživují fantaskní bytosti a mýtické potvory. Jako by se Karel May potkal s Erbenem a dal s ním dohromady Kytici na stříbrném jezeře. Svět rozdělený do desítek map vypráví nikdy neslyšené příběhy. V dolech nefárají horníci, ale pěkně nerudní hejkalové. Osada svatých dam je ve skutečnosti salemská kolona a ta vylidněná třída vůbec nehostí nemrtvé. Vznikl tak unikátní atmosférický mix, který si nelze splést s žádnou jinou hrou.
Weird West si až s dětinskou radostí pohrává s nejrůznějšími detaily. Mrtvoly je lepší zakopat, protože supy na pozvánku k hostině nečekají dlouho. Když slunce vyžene déšť, nejenom že jsou zápalné výbušniny naprosto k ničemu, ale není možné ani tábořit, tudíž je doplnění zdraví tak trochu pasé. Pak akční složka hry kombinující magii, taktiku, plížení a efektní zpomalovačky. A nezapomínejme na hratelné postavy. Jakmile se potkají, předají si jak důležité dovednosti, tak i loot klíčový pro další postup. Jako bonus se mohou okamžitě stát vašimi společníky.
Bylo by to dokonalé, kdyby… tu nebylo pár kdyby. Pozice vypravěče je fajn, ale hře by určitě víc slušel dabing postav doprovázející textové dialogy. Také by jí slušela chytřejší umělá inteligence, která jednou vidí skrz překážku a jindy naopak neslyší, co se děje ve vedlejší místnosti. A velká výhra není ani systém krytí, kvůli kterému se plížení často zvrhne v divokou přestřelku a smrt. Ale takový je život a ani divoký… tedy divný západ není dokonalý. Což však neznamená, že není zábavný.