Paradox přišel s dalším vynikajícím rozšířením do neustále se rozpínající galaxie grand strategie Stellaris, které nese označení Nemesis! Zapojení hráčů coby ultimátních výzev do end game obsahu je zkrátka geniálním řešením problému s příliš jednoduchou umělou inteligencí finálních krizí. Ať už se budete pokoušet galaxii zničit nebo ji vládnout železnou pěstí, vždycky budete pro ostatní představovat parádní zpestření a sami se při tom skvěle pobavíte! Odpalování hvězd se sice rychle okouká, pletichaření v galaktickém senátu ovšem nikoliv. Nový systém špionáže a s ním spojené přepracování získávání informací o vašich protivnících pak dělá jednotlivé partie zase o něco živějšími. Jen ty záškodnické akce mohly mít větší dopad, ale tak snad se ještě v budoucnu dočkáme jejich přepracování.
Společně s rozšířením Nemesis pak do Stellaris dorazil také patch 3.0.1, který je sám o sobě důvodem k rozjetí nové galaxie! Kompletně překopaný systém správy planet a populace je přehlednější, zábavnější a nestrávíte u něj takové moře času jako doposud. Zjednodušeně řečeno vaše populace roste tím pomaleji, čím rozvinutější máte impérium a jednotlivé planety, až do okamžiku, kdy se růst skoro zastaví. Tím se jednak řeší problémy s přelidněním a jako bonus i problémy s hardwarovými nároky na výpočty k prasknutí narvané galaxie. Jednoduché a elegantní, tleskáme. Jo a umělá inteligence se taky naučila pár nových triků, tak bacha na to. Dohromady jde o ohromnou porci zábavy navíc, která i těm nejzkušenějším admirálům a vládcům vydrží na další stovky hodin! Už se nemůžeme dočkat, co si na náš Paradox přichystá příště.
Plusy a mínusy:
- možnost stát se finální krizí hry
- možnost stát se galaktickým imperátorem
- daleko větší zábava na půdě galaktického senátu
- být finální krizí není zas takové terno
- špionážní akce mají minimální význam